dissabte, 19 de març del 2011

Proposta d'activitat per la formació

Proposta d'activitat per la formació


EL BLOC TRIAT: Sobre el disseny de materials per a la formació en comunicació
«L’activitat que heu de fer és la de seleccionar un bloc i proposar i desenvolupar una proposta d'acció per tal de transformar i millorar la realitat.»


1. Nom de l’activitat
            Som periodistes!


2. Objectius conceptuals, procedimentals i actitudinals

  1. Conceptuals:
            La tasca d’un Periodista
            Els Mitjans de comunicació de masses
Els diferents tipus de noticies
Els filtres, les manipulacions... (als mcm)
El vocabulari emprat


  1. Actitudinals:
            Col·laboració entre companys
Responsabilitat sobre la importància de transmetre la informació
Interés i esforç per comunicar-se adequadament


  1. Procedimentals:
            Simulació d'un esdeveniment
Utilització d'un vocabulari adient
            Observació i anàlisi de l’estructura d’una noticia
            Elaborar un esquema
            Sintetitzar i seleccionar la informació més rellevant

   3. Context formatiu
            A l’aula de «Noves Tecnologies» (el tema de treball, els MCM)

   4. Destinataris
            Alumnes de Primària < Secundària


   5. Coneixements previs
            Durant una setmana es llegirà una mateixa noticia a diferents diaris i s’analitzarà a partir de  les 6W.


   6. Selecció dels continguts o eixos transversals
Extrets del Currículum d'educació primària:
   1. Educació Ambiental
   2. Educació del Consumidor
   3. Educació Viària
   4. Educació Intercultural
   5. Educació per la democràcia, coneixement i pràctica dels drets humans


   7. Com es farà l’organització de l'espai
            Durant una setmana els nens/es disposaran d’una hora diària a l’aula de referència per analitzar una noticia –amb ajuda del mestre, és clar-. Cada dia, serà analitzada la mateixa noticia però de diaris diferents a fi de copsar semblances i diferències entre elles.
El dia de la manifestació, es portarà els infants al lloc indicat (Plaça de Conqueridor).
            Un cop enregistrat i agafades les notes necessàries sobre l’esdeveniment, els nens/es disposaran d’una hora diària, a l’aula de referència, durant els 5 dies de la setmana per anar construint la seva notícia (transcriure el video i sintetitzar la informació)


   8. Quin temps ha de durar l'activitat
            És una activitat a curt termini (una setmana)
   9. Organització dels destinataris: grups grans, petits, parelles?


            El grup classe es distribuirà en 2 grups. (tenint en compte que la classe són de 20)
            Grup 1. 10 persones
            Grup 2. 10 persones


  10. Recursos necessaris
            2 Càmeres (1 video i 1 fotogràfica)
            Cable USB.
            Ordinadors (com a mínim un per grup)
            Blocs de notes
            Estris per escriure


11. Resultats esperats de l’activitat
            A partir d’un mateix esdeveniment (manifestació pro-tren Artà-Manacor) es preveu dues noticies diferents. Cal tenir en compte que són dos grups que intentaran extreure informació d’un mateix fet o esdeveniment per tant, s’ha de tenir present que el resultat obtingut serà fruit d’una «experiencia percibida e interiorizada previamente por otros» i ens aportarà una diferent forma de representació d’un grup a un altre.
            Un cop tinguem les dues noticies, s’analitzaran intentant descobrir el perquè de les diferències, en quan a la informació transmesa, que s’hi han detectat. 


  12. Avaluació de l’aprenentatge
            Observació directa i una mínima intervenció per part del mestre, sols en punts claus en el desenvolupament de la tasca que els nens/es s’hi vegin entrebancats.
            Debat intergrupal afavorint els intercanvis d’opinions, creences, coneixements...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada